Et antal elever kommer op til tavlen og stiller sig med ryggen til denne. Bag ved hver elev hænges et flashcard fra det ordforrådstema, der arbejdes med. Hver elev skal nu gætte, hvilket kort, der hænger bag dem. De må hver stille tre spørgsmål til klassen. Man aftaler i klassen, hvad der sker, hvis man gætter rigtigt – om man må prøve igen, eller om nye elever skal efter hver runde.
Man kan også hænge ét flashcard bag de tre børn, som de så i fællesskab skal gætte ved at stille et spørgsmål efter tur og lytte til hinandens svar.
Hvis niveauet i klassen tillader det, kan reglen være, at de tre spørgsmål ikke må være gæt på, hvad kortet indeholder, men skal være spørgsmål, der spørger ind til udseende eller ordets funktion: ”Bin ich klein?”, ”Schmecke ich süss?” osv. Så længe børnene ikke har så meget sprog, kan det være ok, at de blot gætter på selve ordet: ”Bin ich eine Banane?”, og på denne måde repeterer ordforrådet.